Wydział Ruchu Drogowego KSP

Aktualności

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
STOP AGRESJI DROGOWEJ
Bezpieczny autobus
CYFROWE SPRAWDZANIE PUNKTÓW
Turnieje Bezpieczeństwa w ruchu drogowym

Polecamy

Ruch drogowy

  1. Do czego pasy bezpieczeństwa?

    Pierwsze trzypunktowe pasy bezpieczeństwa zostały zamocowane w samochodach marki Volvo w 1967 roku. Wymyślone w Szwecji przez inżyniera Nilsa Bohlina uratowały wiele istnień ludzkich. Obowiązek używania pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach poza obszarem zabudowanym został wprowadzony w Polsce w 1983 roku. Od roku 1991 obowiązek używania pasów mają wszyscy pasażerowie na każdych drogach.

  2. Kolizja, wypadek - i co dalej?

    W 2017 roku policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji interweniowali na miejscu 29.138 kolizji drogowych. Wiele z nich mogło obyć się bez pomocy policjantów. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jeżeli na miejscu nie ma osób rannych bądź zabitych, uczestnicy zdarzenia drogowego wymieniają się między sobą danymi (tzw. oświadczenie). Całkiem inaczej wygląda sytuacja, jeżeli któryś z uczestników zdarzenia źle się poczuł i trzeba wezwać na miejsce pogotowie.

  3. Podsumowanie 2017 roku na warszawskich drogach

    Według wstępnych danych w 2017 roku na terenie miasta stołecznego Warszawy odnotowano: 1075 wypadków drogowych (o 190 więcej niż w 2016 roku), w wyniku których 45 osób poniosło śmierć (mniej o 13), a 1232 osoby doznały obrażenia ciała (więcej o 235) oraz 29138 kolizji drogowych (o 1042 więcej).

  4. SUROWSZE KARY DLA PIRATÓW DROGOWYCH OD 1 CZERWCA 2017 ROKU

    Ustawa, która weszła w życie 1 czerwca wprowadza zmiany w Kodeksie karnym, Kodeksie wykroczeń, Kodeksie postępowania karnego, Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia oraz w Prawie o ruchu drogowym. Regulacje wymierzone są w skrajnie nieodpowiedzialnych kierowców, którzy powodują śmierć i zniszczenia na polskich drogach, a ich ofiarami są niejednokrotnie dzieci.

  5. Stołeczni policjanci przypominają: Bądź widoczny!

    Od września ubiegłego roku pieszych poza obszarem zabudowanym, którzy poruszają się poza chodnikiem lub drogą wyłącznie dla pieszych, obowiązuje używanie elementów odblaskowych. Policjanci garnizonu stołecznego od stycznia do września 2015 roku ukarali prawie 2200 osób za niestosowanie się do tego przepisu. Najtrudniejsze jest przekonanie pieszych o ich wpływie na własne bezpieczeństwo. Dlatego policjanci m. in. pokazują różnicę pomiędzy różnymi odblaskami.

  6. Sygnalizator i strzałka kierunkowa

    Czy wszyscy kierowcy znają przepisy? Obserwując zachowania na drogach można odnieść wrażenie, że niektóre przepisy nie są znane bądź są ignorowane. Do warszawskiej „drogówki” często wpływają zgłoszenia dotyczące niestosowania się do sygnalizatora kierunkowego S-3 na skrzyżowaniu ulic Wybrzeże Gdańskie x Sanguszki. Przypominamy, że przy zielonej strzałce i strzałce kierunkowej do skręcania zabrania się zawracania.